Ob svetovnem dnevu turizma, ki smo ga obeležili 27. septembra, so na portalu Siol.net predstavili projekte, sofinancirane v okviru pristopa LEADER/CLLD, povezane z razvojem turizma.
Projekti za razvoj podeželja, ki se financirajo s pomočjo različnih evropskih skladov v okviru skupnega pristopa CLLD, so slovenskemu podeželju prinesli številne novosti, ki omogočajo bolj kakovostno življenje na vasi in v mestnih naseljih ter nadgrajujejo osnovno turistično ponudbo območja. Med vsemi potrjenimi LEADER operacijami na podukrepu 19.2 je kar 23 % operacij s prevladujočo turistično tematiko.

Na LAS Krasa in Brkinov smo izpostavili nekaj projektov na našem področju delovanja, ki se najbolj izstopajoče dotikajo turistične tematike.
Na območju delovanja LAS Krasa in Brkinov (Občine Divača, Hrpelje-Kozina, Komen ter Sežana) prepoznavamo zelo pomemben doprinos pristopa CLLD k (sicer vedno omejenim) sredstvom za krepitev turizma. V tem okviru bi izpostavili tri projekte, sofinancirane s strani LAS Krasa in Brkinov (EKSRP ter ESRR), ki izraziteje prispevajo h razvoju turistične prepoznavnosti območja:
- Projekt oživitve nekdanjega sejmišča v Hrpeljah je zajel rekonstrukcijo nekdaj najživahnejšega dela Hrpelj. Občina je v okviru te operacije pridobila najsodobneje opremljeno postajališče za avtodome v tem delu Slovenije s pripadajočo infrastrukturo in otroško igrišče, kar omogoča srečevanje različnih generacij ter obiskovalcev z domačini. Obiskovalci imajo tako možnost odkrivanja notranjosti Občine Hrpelje – Kozina, pa tudi širše okolice, z inovativnimi načini mobilnosti, kot so električna kolesa. Turistično gledano je ta pridobitev v preteklem poletju pritegnila nove skupine uporabnikov, kolesarjev in ljubiteljev narave, ki do sedaj zaradi neobstoječe infrastrukture teh krajev niso obiskovali.
- Kamen in kulinarika na Krasu je operacija, ki je nastala na pobudo gostincev, ki si želijo večjo in predvsem enotno prepoznavnost svoje dejavnosti na Krasu. Vse dejavnosti so izvedene s sodobnimi prijemi povezave kamna in kulinarike in s povezovanjem različnih akterjev na območju LAS, ki prihajajo s področja gospodarstva, izobraževanja ter nevladnega sektorja. Pri tem upoštevajo znano kraško tradicijo obdelave kamna ter se usmerjajo v trajnostni turizem, ki z nastalimi produktu (npr. večerja v kamnolomu) omogoča odpiranje novih delovnih mest tako v gostinstvu, kamnoseštvu in turizmu.
- KRASmeet povezuje kmetijsko in turistično panogo s prepoznavno turistično ponudbo, osnovano na inovativnem mrežnem produktu, na odnosu do lokalne ekološke gastronomije, naravne in kulturne dediščine ter družbene odgovornosti, česar na Krasu in Brkinih še nismo mogli ponuditi do sedaj. Nov, inovativen turistični produkt obiskovalcem na osmišljen in organiziran način ponudila doživljanje ekološkega in izvirnega Krasa, izvora nekaterih kraških ekoloških živil, njihovih nosilcev in lokacij. Obiskovalci zaključijo svoj obisk posamezne lokacije/ponudnika s pridobitvijo fotografije, s katero dopolnjujejo svoj foto album, ki ga po zaključenih počitnicah odnesejo s seboj domov. Partnerji v operaciji so aktivno vključeni v izvajanje produkta, saj so gostitelj skupin. Poleg osnovnega dogajanja, ki je povezano s predstavitvijo lokacije, izdelkov, postopkov pridelave, degustacijami, se posamezna dogajanja prilagodi sezoni in zanimanju, ki ga izkažejo gostje na lokaciji sami ter spodbuja aktivno vlogo udeležencev v dogajanju, kar so temeljni elementi novodobnih turističnih vsebin.
Celoten članek si lahko preberete TUKAJ.