Konec decembra 2022 sta se zaključili še dve operaciji, ki sta se izvajali na podlagi potrditve v okviru 3 in 4. Javnega poziva LAS, iz Podukrepa 19.2.
Operacija Razvojno partnerstvo Villa Fabiani je bila sofinancirana iz sredstev Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP). Prijavitelj operacije, Zavod Fabiani, jo je izvedel skupaj s partnerji:
- Krasna, Andrejka Cerkvenik s.p.,
- Inkubator d.o.o. Sežana,
- Brinjevka d.o.o., so.p.,
- Tavčar Milena (nosilka dopolnilne dejavnosti na kmetiji) ter
- Društvom turističnih vodnikov Krasa in Brkinov.
Operacija je nastala zaradi ambicije po povezovanju in oblikovanju mreže turističnih ponudnikov in pridelovalcev na Krasu, zaradi želje po sooblikovanju kakovostne ponudbe z višjo dodano vrednostjo ter izboljšanja znanja na področju razvoja in trženja blagovnih znamk. V okviru operacije je bila vzpostavljena nova prodajna veriga, pripravljeni pogoji za nastanek nove blagovne znamke Villa Fabiani ter oblikovana celostna podoba. Gre za butično kolekcijo pridelkov in izdelkov s kraško-brkinskega področja, ki so višje kakovosti in nosijo pečat lokalne identitete. Izdelke so prispevali Krasna, Andrejka Cerkvenik s.p., ki je razvila recepturo začimbne soli s hišnimi začimbami, Milena Tavčar z ginom ter Brinjevka d.o.o., so.p. s čili omako, čebulno marmelado in čebulo v teranu. Slednji so izdelke pripravili v sodelovanju s kuharskim mojstrom Petrom Patajcem, ki je izvedel tudi tri delavnice, katerih cilj je bila promocija novo nastalih butičnih produktov, vključevanje ranljivih skupin in medgeneracijsko povezovanje. V okviru operacije so bili pripravili trije turistični paketi, povezani z Villo Fabiani ter razvit nov doživljajski produkt za manjše, zaključene družbe z nazivom Živa kuhinja Belajevi.
Zavod Fabiani je v okviru operacije vzpostavil eno novo delovno mesto, koordinatorja projektov, z namenom koordiniranja načrtovanih aktivnosti in poteka celotne operacije.
V okviru operacije so bile izvedene še naslednje aktivnosti:
- nakup premične letne kuhinje na kolesih iz nerjavečega jekla (inoxa),
- organizacija treh podjetniških delavnic, ki so bile usmerjene v spodbujanje inovativnosti in povezovanja, namenjene predvsem domačim pridelovalcem in ustvarjalcem umetne obrti, ki bi želeli svoje pridelke in izdelke prodajati pod znamko Villa Fabiani,
- nudenje strokovnega svetovanja na področju razvoja znamke ter mentoriranje na področju priprave poslovnih modelov in določanja prodajne cene,
- oblikovanje nove celostne podobe, oblikovanje etikete za steklenice, oblikovanje novega logotipa, letaka v štirih jezikih ter brošure,
- priprava petih novih atraktivnih turističnih paketov z vključevanjem raznolikih ponudnikov, lokalnih znamenitosti in različnih dolžin trajanja,
- izboljšanje ponudbe in kvalitetnejšega dela ter komunikacije izbranih ponudnikov s turisti ter
- izdelava evalvacijskega vprašalnika za ocenjevanje odličnosti v turizmu z izdelanimi končnimi odzivnimi poročili in priporočili za obiskane ponudnike.
Nova blagovna znamka Villa Fabiani (vir fotografije: Zavod Fabiani)
Operacijo Medgeneracijski park Komen, sofinancirano iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR), je izvedla Občina Komen (prijavitelj), v sodelovanju s partnerjema:
- Društvom izgnancev Slovenije KO Komen ter
- Območno razvojno agencijo Krasa in Brkinov d.o.o..
V okviru operacije se je v središču Komna uredilo obstoječi spomenik izgnancem in ga dopolnilo z informacijskim panojem (nižjo kovinsko tablo, na kateri so izbrani tekstualni zapisi in zgodovinske fotografije) ter uredilo park oz. trg na južni strani ceste. Le-ta zajema učilnico na prostem, površino za manjše prireditve, ploščad s šahom, otroško igrišče (ozelenjen grič ter kombinirano igralo) ter dve manjši in eno večjo klop. Drugi del operacije je zajemal ureditev kala Luže, kjer se je uredilo brežino kala in postavilo plato s klopjo za druženje in počitek. Poleg tega se je zasadilo še vegetacijo, uredilo dostop do lesenega podesta ter postavilo informacijsko tablo, ki prikazuje uporabo kala nekoč in danes.
Operacija je imela tudi izobraževalno noto, saj sta bili v okviru operacije izvedeni dve delavnici na temo povezovanja ponudnikov za dvig dodane vrednosti lokalne ponudbe z naslovom Od osebne do poslovne odličnosti. Delavnici sta bili namenjeni tako ponudnikom, predstavnikom društev, zavodov kot tudi posameznikom in sta pritegnili lepo število udeležencev, ki si želijo tovrstno izobraževanje in povezovanje nadaljevati in še nadgrajevati.
Postavljena lesena klopca – kal Luže (vir fotografije: Občina Komen)
Zaključena investicija parka v Komnu (vir fotografije: Občina Komen)