Dolg naziv operacije: Vikendi z zdravo lokalno hrano
Trajanje operacije: julij 2018 do julij 2020
Odobrena vrednost operacije z odločbo ARSKTRP: 49.871,10 EUR
Prijavitelj operacije: Bolnišnica Sežana
Partnerji operacije:
– Brinjevka, socialne storitve, pridelava in predelava hrane d.o.o., so.p.,
– Žerjal Matjaž – kmetija Žerjal,
– Mateja Šperne – nosilka dopolnilne dejavnosti na kmetiji, Kras Kanabis,
– Ideje, koncepti in zgodbe, Vojka Žgavec Clemenz s.p.,
– Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije, Kmetijsko gozdarski zavod Nova Gorica,
– Sirah trgovina in storitve d.o.o..
Kratek opis operacije:
Ljudje vse pogosteje na svoj jedilnik umeščajo vnaprej pripravljeno hrano, predelano hrano, hrano z visokim deležem dodanega sladkorja, preveč nezdravih maščob in ogljikovih hidratov. Vse to pa lahko vodi do kroničnih zdravstvenih težav ter s tem povzroča obremenitve zdravstvene blagajne. S tem projektom želimo poudariti pomen lokalno pridelane zdrave hrane ter tudi v praksi spodbuditi ljudi k nakupu in uživanju sezonskih produktov lokalnih ponudnikov – kmetov in drugih. Lokalna trajnostna oskrba ima poleg kakovostnejših živil še širši družbeni pomen, saj se z večanjem obsega potrošnje lokalnih pridelkov in proizvodov ustvarjajo nova delovna mesta in tako omogoča preživetje vsem v agroživilski verigi. Poleg tega pomembno vpliva na ohranitev in razvoj podeželja ter skladen regionalen razvoj. S projektom želimo spodbuditi lokalne pridelovalce k medsebojnemu povezovanju v projektu »Vikendi z zdravo lokalno hrano«, saj bomo tako lahko zagotavljali celostno ponudbo lokalnih pridelkov in proizvodov, najprej s prodajo na stojnicah, nato tudi pri preskrbi javnih zavodov s svežimi lokalnimi pridelki in proizvodi.
Cilji operacije:
- v projektu povezati čim več lokalnih ponudnikov zdrave lokalne hrane (pridelovalce in predelovalce),
- spodbuditi uporabo lokalnih proizvodov,
- izboljšati pogoje za zagotavljanje visoke kakovosti življenja (v povezavi z nasveti nutricionistke),
- sonaravno kmetovanje,
- spodbujanje lokalne samooskrbe,
- uspešna realizacija prodaje produktov na tržnicah,
- izdelava enovite spletne strani, ki bo služila za promocijo ter ozaveščanje.
Aktivnosti operacije:
- investicija v sredstva (nakup stojnice, blagajne, izdelava spletne strani, izdelava promocijskega gradiva),
- prodaja lokalnih pridelkov na stojnici,
- svetovanje nutricionistke,
- promocija projekta,
- privabljanje novih partnerjev.
Rezultati operacije:
- izvedene udeležbe na tržnicah z lastno tržnico,
- ustrezna oprema, umeščena v »delovni« proces,
- uspešno izvedene aktivnosti,
- vključenost akterjev,
- dosežene ciljne skupine,
- inovativen pristop in zasnova samooskrbe,
- vzpostavljene povezave med lokalnimi akterji,
- interes lokalnih prebivalcev za aktivno participacijo v skupnih projektih,
- dvig vedenja o pomenu lokalno pridelane hrane,
- aktivna udeležba nutricionistke in izkazana potreba po svetovanju, sestavi jedilnikov,…,
- izdelana spletna stran
- zaposlitev ene osebe.